. 1-0 till mig!

Står inne på banken, har nummerlapp 201 och nummret som lyser rött i taket och som expieras (eller vad man säger) är nummer 200. Men ingen står i luckan? Det är helt dött inne på banken och jag sitter där ensam och väntar på min tur. Jag har inte brottom men jag undrar vad de håller på med. Tjejen i luckan sitter och pratar med en annan anställd om lunchmaten?!?!
Väntar lite till. Väntar närmare bestämt i 5-10 min. Börjar bli lite grinig och reser mig från min plats och ställer mig demonstrativt vid luckan där det lyser "200". Tjejen börjar titta på mig med en dryg blick och säger

"Ja???"
"Ja, jag skulle gärna vilja ha lite hjälp" säger jag.
"Ja det vill alla som kommer hit, man får ta en nummerlapp" säger hon nöjt och VÄNDER SIG OM?!
Vid det här tiden har det börja ryka ur mina små öron och kan inte vara lugn längre.
"Ja, om du hade vart lite mer uppmärksam så hade du för ca 10-15 min sedan sett att jag kom in och tog en nummerlapp med nummer 201 på. Du har nummer 200 på din skylt och sitter och pratar om lunchmaten och jag har inte lust att sitta och lyssna på det längre. SÅ om du kan vara snäll och hjälpa mig nu" sa jag och la fram mitt leg.
"Jaha hehe ehm ja" säger hon och blir röd som en tomat.

Jag vs. Banktjejen: 1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0