. mammografi

Tittade runt lite på nätet ang. mammografi. Är livrädd för att få någon hemsk sjukdom då all statistik tyder på att jag med all säkerhet någon gång kommer att drabbas av det. Tror det är ungefär var tredje som får cancer. Eller har jag fel? Jag hoppas på det.
Kollade iaf runt lite om när man blir kallad till den "obligatoriska" första kollen för mammografi... Tror det var först vid 40... Kan detta stämma? Är inte det lite sent jag hade velat flytta fram det med 10 år.... Är rent ut sagt livrädd för både läkare och tandläkare men går slaviskt på alla undersökningar som cellprovstagning som alla tjejer blir kallade till och minst ett tandläkarbesök om året. Fan för att få cancer. Jag beundrar verkligen de som tex bloggar om sin kamp och håller både mod och humör uppe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0