. skita ut en tvål

Åhh, min bittra själ smälte när jag fick hålla det lilla nyfödda knytet förut! Tills jag fick reda på att kompisens bebis som endast vägde 2400g och var 45cm lång och mådde som en prins och att det inte alls var farligt att föda barn. "Nästan ingen smärta alls". Kompisen gick även bara upp ca 8 kg och har "smalmagen" tillbaka redan...

Där kom bitterheten tillbaka...

JAG däremot kommer garanterat gå upp ca 20 kg. Få en bebis som väger, säkert över 4kg (det gjorde jag när jag föddes). Det blir med all säkerhet komplikationer och att ungen fastnar.Säkert med ena axeln så man måste snitta upp mig från rumpan och fram till naveln.
Därför gott folk, kommer en förlossning från MOI att vänta. Jävligt länge. Men jag är fruktansvärt glad för min väns skull, som lätt kunde föda fram sin vackra lilla bebis.

Som hon beskrev det "Det var nästan som att skita ut en tvål"... Jag. Jag kommer få skita ut en tegelsten... På tvären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0