. gör större bh:storlekar!

För att fira min klarade tenta så åkte jag och en vän ut och shoppade lite. Blev lite smink och hårgrejer, sånt som man aldrig kan få för mkt av... Sen till mitt förbannade PROBLEM. Fick för mig att köpa lite snygga underkläder för att unna mig själv något bra när det gick så bra på tentan. Hittade skitsnygga bh:ar och passande trosor till som jag blev sugen på. Började leta efter min storlek men hittar den inte så frågar kvinnan som jobbar i butiken om det möjligen finns på lager och att det bara inte finns ute.

"Jaha, ne inte den modellen. Den görs inte i  den storleken. Det är den här bh:n som är motsvarigheten till den du tittat på"

Säger hon med ett leende och håller upp en jävla tant-bh som inte alls liknar den snygga jag riktat in mig på. Vad fan är detta? Jag är garanterat inte själv om att ha en D / DD kupa. Detta var ändå ett lite "finare" märke som är lite dyrare som man kan tycka borde ha i större storlekar... Tanten säger då:

"Men det finns större storlekar i kupan, men du får gå upp i storlek runt om då."

Men det kan jag ju inte ha fattar du väl!? Hade jag lust att säga till henne, men vågade inte riktigt...

Jag stör mig som fan på detta, för det borde inte vara ett problem. Jag vill inte bli förbannad varje gång jag ska prova ut bh:ar och hur fan går det för de stackars tjejer som har ännu större bröst än mig? Visst finns det bh:ar som jag kan ha, det är inte det jag säger men i vissa (många) fall slutar de göra bh:ar efter en viss storlek. Det stör mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0